2011. május 21., szombat

Spárga krémleves


Hozzávalók 2 személyre:
- 1 csomag spárga
- 1 kis fej hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- só, fehérbors
- 1 leveskocka
- 1 liter víz
- 1 közepes krumpli
- 1ek liszt
- 1 dl főzőtejszín
- 1 ek margarin
- 1 ek oliva olaj ( vagy sima olaj )
- reszelt sajt

Elkészítés:
A spárga végét levágjuk( nem a fej részét), én nagyon véknyan le szoktam pucolni zöldséghámozóval, majd kb ujjnyi vastagra karikázom. A hagymát kis kockákra vágjuk, és a vaj -olaj keverékben párolom. Hozzáadom a pórét és reszelt fokhagymát, és puhára párolom. Felengedem vízzel, belekockázom a krumplit, bele a leveskocka, fűszerek, és puhára főzzük.
A végén botmixerrel pürésítem, én még szűrőn át is passzírozom, majd a tejszínben elkevert liszttel sűrítem. Ha kell még sózom. Reszelt sajttal kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése